Pulpeciki w sosie pieczarkowym

  Pulpeciki w sosie pieczarkowym doskonale pasują do klusek śląskich lub ziemniaków. Zrobiłam je z mięsa wołowego i schabu. Kawałki mięsa zmieliłam w maszynce. Można oczywiście kupić każdego rodzaju mięso mielone i zrobić z nich pulpety.

- 25 dag schabu i 25 dag wołowiny ( zmieliłam w maszynce)
- ćwierć szklanki bułki tartej
- 3 ząbki czosnku
- pół kilo pieczarek
- bulion ( ja rozpuściłam kostkę rosołową )
- mąka pszenna pomieszana z mąką ziemniaczaną do obtaczania pulpetów
- 2 cebule
- sól, pieprz, tymianek ( można pominąć )


Do mielonego mięsa dodajemy przyprawy, wyciskamy czosnek. Bułkę tartą mieszamy z odrobiną wody i dodajemy do mięsa. Wszystko dokładnie mieszamy i formujemy małe kuleczki. Pulpety obtaczamy w mąkach i podsmażamy na oliwie. Pieczarki i cebulę kroimy i smażymy. Pulpeciki mieszamy z podsmażoną cebulą i pieczarkami, zalewamy bulionem i wszystko dusimy. Pulpeciki dusimy około 30 minut.




fot. Marcin Przewieś



Komentarze

  1. Smakowicie wyglądają..ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygladaja bosko;) ja bym jeszcze dodala smietany albo serka jakiegos dla zabielenia:) jakie zgrabne pulpety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oczywiście, ze śmietaną też będą bardzo dobre :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty