Jabłecznik z cynamonem

   Jabłecznik na kruchym cieście z cynamonem robi się bardzo szybko i w zasadzie trudno go zepsuć ;)  Bazę    przepisu na ciasto zaczerpnęłam od mamy. Moją innowacją jest proszek do pieczenia i całe jajko.

ciasto na jabłecznik :
- 3 szklanki mąki pszennej
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- cała margaryna
- saszetka cukru waniliowego i pięć łyżeczek cukru pudru
- szczypta soli
-jajko

Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewam przez sitko i dodaję w kawałkach margarynę. Rękoma tworzę z mąki i margaryny sypką kruszonkę i dodaję cukry i jajko. Szybko zagniatam ciasto i wstawiam go do lodówki na kilkanaście minut.

masa z jabłek:
- cztery duże jabłka ścieram na cieniutkie plasterki ( użyłam tarki ale można je pokroić ), do startych jabłek dodaję łyżeczkę cynamonu, łyżkę bułki tartej, trzy łyżki cukru
- taką masę mieszam i odstawiam na prę minut

Ciasto dzielę na dwie części. Jedną część rozprowadzam równomiernie na średniej blasze wyłożonej papierem do pieczenia ( pomagam sobie wałkiem ). Na ciasto kładę masę z jabłek. Drugą część ciasta przecieram na tarce o dużych oczkach bezpośrednio na całe ciasto na blasze.
Tak przygotowany jabłecznik piekę w piekarniku w 170 stopniach około godziny.



Jeśli ktoś chce aby ciasto było bardzo słodkie trzeba dodać więcej cukru.


Komentarze

  1. Nieźle się rozkręciłaś :) Jeszcze nie wczytałem się w sałatkę i już następny przepis. Tylko tak dalej! A jabłecznik to moje ulubione ciasto (a na pewno było nr 1 przez pierwszych 18 lat mojego życia).

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się choć to dopiero początki mojego blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie piekę mam nadzieję że wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgoś, jestem pewna że wyszedł :) mam tylko nadzieję, że smakował ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu dosłownie wyszedł cały jeszcze tego samego dnia :) a do ciepłego jabłecznika lody i odrobinka śmietanki mmm... pycha dziękuję za przepis, będę tu częściej zaglądać pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) a z lodami na pewno był jeszcze lepszy. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty