Świąteczne ciasteczka

Kochani, podaję wam przepis na świąteczne kolorowe ciasteczka, które powstały z mojej totalnej improwizacji. Zabrakło mi przyprawy do piernika, lejącego miodu więc postanowiłam użyć tego co mam w domu. Chętnie podzielę się z wami moim przepisem, ponieważ ciastka wyszły dobre, kruche i słodkie :)

Składniki suche:

1/2 kg mąki pszennej
ćwierć łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka cukru
łyżeczka cynamonu
około 3 łyżek kakao ( sypałam na oko)

Składniki mokre:

cała margaryna do pieczenia
pół serka waniliowego
2 żółtka

Suche składniki mieszamy ze sobą, później dodajemy zimną margarynę i tworzymy kruszonkę, do powstałej kruszonki dodajemy żółtka i serek. Ugniatamy ciasto  na jednolitą masę. Rozkawałkowujemy i wycinamy dowolne kształty. Pieczemy w piekarniku ok 15 min w temperaturze 180 stopni.

Ja ciasteczka ozdobiłam kupnymi pisakami lukrowymi, oraz zrobiłam lukier sama. Cukier puder pomieszałam z odrobiną soku z cytryny.


  

Komentarze

Popularne posty