Cepeliny z mięsem

Witam :) Dziś chciałam pochwalić się swoimi pierwszymi cepelinami. Wydawało mi się, że jest to bardzo pracochłonne i dość trudne danie. Okazało się, że wcale nie :) Zachęcam was do zrobienia cepelinów, ponieważ są pyszne, bardzo sycące i łatwe w wykonaniu ;)


Porcja na około 9 cepelinów:

1 kg ziemniaków
2 jajka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
sól, pieprz, majeranek
4 cebule
1/2 kg mięsa mielonego ( ja zmieliłam mięso gulaszowe)


  Połowę ziemniaków gotujemy w mundurkach. Po ugotowaniu studzimy je, obieramy i wyciskamy przez prasę lub ubijamy na puree.  Surową połowę ziemniaków ścieramy na tarce o najmniejszych oczkach. Starte ziemniaki wyciskamy przez ściereczkę a powstały sok z ziemniaków odstawiamy na parę minut. Czekamy aż na dnie osadzi się krochmal i wylewamy sok. Łączymy ze sobą ziemniaki starte i ugotowane, dodajemy krochmal, jajka, mąkę ziemniaczaną. Jeśli ciasto nie będzie dobrze się lepić trzeba dodać jeszcze trochę mąki.

Mięso mielone doprawiamy, dodajemy ok 2 łyżek majeranku i dodajemy startą cebulę na papkę.

Z ciasta formujemy dużą kulę, robimy w niej dziurę i wkładamy czubatą łyżeczkę mięsa. Szczelnie zamykamy wszystkie otwory tak aby mięso nie wystawało i tworzymy kształt wałka. Pyzy wrzucamy do gotującej się osolonej wody.  Gotujemy je 10 min od momentu wypłynięcia  na wierzch.

Cepeliny podałam z podsmażoną cebulką na maśle.









Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty