Tarta z kurczakiem i szpinakiem

Przygotowanie tej tarty zajmuje około 15 minut plus czas na pieczenie około 30 min. Polecam ją na obiad, kolację lub dla gości. Danie jest pyszne, sycące i wygląda dość szykownie ;)

Do przygotowania tarty potrzebne będą:
- opakowanie gotowego ciasta francuskiego
- 1 podwójna pierś z kurczaka
- 1 jajko
- opakowanie szpinaku baby
- 2 ząbki czosnku
- ser mozzarella
- mała śmietana 18 %
- przyprawy: sól, pieprz ziołowy, przyprawa do kurczaka, gałka muszkatołowa

Kurczaka kroimy w drobną kostkę, mieszamy go z przyprawą do kurczaka i pieprzem ziołowym. Podsmażamy niezbyt długo. Szpinak podsmażamy na maśle, dodajemy do niego sól i wyciśnięty czosnek.

Formę na tartę wykładamy papierem do pieczenia i ciastem. Na ciasto kładziemy podsmażonego kurczaka i szpinak. Zalewamy wszystko śmietaną z rozbełtany jajkiem, solą i gałką muszkatołową ( pół łyżeczki ).
Na wszystko kładziemy pokrojoną w plastry mozzarelle. Z pozostałego ciasta wycinamy paski i dekorujemy według uznania. ja zrobiłam kratkę. Wierzch ciasta smarujemy rozbełtanym jajkiem ( odlałam trochę jajka zanim dodałam do śmietany). Tak przygotowaną tarę pieczemy około 30 min. w temperaturze 170 %.





fot. Marcin Przewieś






Komentarze

  1. Bardzo fajna, sycąca propozycja.
    Pozdrawiam

    Zapraszam w wolnej chwili do mnie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty