Domowe frytki

   Jeśli najdzie was chęć na przekąskę a nie macie w domu za dużo jedzenia, możecie zrobić domowe frytki.
Potrzebne będą:
 -ziemniaki ( ja zrobiłam z dwóch )
 -olej

Surowe ziemniaki pokroiłam w grube paski. Jeśli jem frytki zrobione w domu bardzo lubię aby miały nieregularne kształty i były duże :) W ten sposób różnią się od tych kupnych a są na prawdę pyszne. Oczywiście jeśli ktoś nie lubi takich "grubasów" może ziemniaka pokroić w cienkie paseczki. Na bardzo gorący olej wrzuciłam pokrojone ziemniaki i smażyłam dotąd, aż nie stały się lekko brązowe. Trzeba smażyć dłuższą chwilę. Jeśli frytki wyjmiemy za wcześnie będą one za miękkie. Zauważyłam, że lekko brązowe frytki są najbardziej chrupiące. Po usmażeniu posypałam je przyprawą do ziemniaków i oczywiście solą :) 




Komentarze

  1. Ja akurat frytki bardzo rzadko jadam, ale tak z ciekawości: jakiego oleju używasz? A w zależności od potrawy używasz różnych?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się, że do smażenia potraw używam najzwyklejszego oleju do smażenia i nie posiadam jakiejś jednej ulubionej firmy :) natomiast do wszelkich marynat lub pieczenia (jeśli to konieczne) używam wszelkiego rodzaju oliw.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty