Kurczak w sosie śmietanowym z curry

 Ostatnio na "szybki" obiad zrobiłam kurczaka w sosie curry. Może nie wszystkich zachwyci sposób podania ale na prawdę danie wyszło niezłe ;)

potrzebne będą:

- pierś z kurczaka
-curry
-śmietana
- 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
-dwa ząbki czosnku
-sól i pieprz
-oliwa
-ryż
-pół cytryny
-cebula
-jeden bulion z kurczaka

Pierś z kurczaka kroimy w kostkę i dodajemy wyciśnięte ząbki czosnku, doprawiamy solą i pieprzem, wyciskamy połowę cytryny i zalewamy oliwą. Taką marynatę powinniśmy odstawić przynajmniej na pół godziny ale ja nie miałam czasu i po zamieszaniu od razu zaczęłam smażyć kurczaka na patelni razem z pokrojoną w kostkę cebulką.

Sos: wlewamy wodę do połowy niedużego garnka  i rozpuszczamy kostkę rosołową, następnie wlewamy śmietanę i szybko mieszamy. Do szklanki wsypujemy mąkę ziemniaczaną i mieszamy ją z zimną wodą i wlewamy ją do garnuszka. Musimy sos roztrzepać trzepaczką do jednolitej masy. Wszystkie czynności wykonujemy na malutkim gazie. Na koniec dodajemy curry według uznania.

Sos mieszamy z usmażonym kurczakiem i parę minut wszystko dusimy.
Kurczaka podałam z ugotowanym ryżem.



Komentarze

Popularne posty